Iklan

Khamis, 24 April 2014

Sambal Hijau Sedap

Sebagai seorang suri di rumah, adakalanya datang juga mood kepenatan atau mood kemalasan atau keuzuran. Namun persediaan makanan anak-anak tidak boleh diabaikan begitu sahaja. Jika ada kelapangan bolehlah beli `lauk tunjuk', tapi kalau membeli je tentulah muakkan. Cara mudah para suri kena standby beli pes segera, makan sejukbeku dan makanan kering yang tahan lama macam serunding.

Baru-baru ni saya mencuba satu sambal ni. Namanya `sambal hijau sedap'. Bila makan memang sedap gilerr.. Insyaallah, kalau tekak saya rasa memang best. Tak rugi saya membeli beberapa botol. Belumpun habis sebotol, rakan mukabuku dan rakan pejabat lama dan tempah pula. Rupa-rupanya sambal hijau nii punya ramai peminatlah.


Para suri tak perlu susah-susah nak menumbuk cili dengan ikan bilis. Semua dah siap sedia untuk dimakan sahaja. Kandungannya cili hijau, bawang dan ikan bilis. Rasa-rasa nak makan je cedok sesudu. Memang sesuai sangat dimakan dengan nasi putih panas-panas, dengan rotipun boleh. Kalau Cik Abang tak ada selera makan, eloklah disuakan sambal ni, mesti bertambah-tambah nasi. Bulan puasapun tak lama lagi, elok juga menjadi stok simpanan suri di rumah. Dari segi harga memang amat berpatutan, hanya RM10.00 sebotol.



Selain itu, ada satu lagi perkara yang mesti menggembirakan para suri di rumah ialah ia juga boleh dijadikan bahan dalam masakan. Contohnya suri nak memasak peria goreng. Tak perlu memotong bawang dan sebagainya. Cuma ambil sedikit sambal hijau dan tumiskan sekejap dan masukkan peria. Begitu juga kalau nak masak sambal petai. Tumiskan sekejap satu sudu sambal hijau, masukkan bawang besar yang dihiris dan masukkan petai. Nak buat masak lemak telurpun boleh masukkannya terlebih dahulu. Memang saya suka sangat. Amat menjimatkan masa, memudahkan para suri dan paling penting rasanyapun memang sedap.



Selain saya yang mengakui keenakan sambal hijau ini, ramai juga pelanggan-pelanggan lain yang menggemarinya. Pelanggan ini siap beli 3 botol lagi untuk simpanan di rumah.


Bermula dari seorang pengguna, akhirnya menjadi agen. Mana taknya ramai kawan-kawan yang order. Sambal hijau power ini memang menjadi kesukaan ramai. Siapa-siapa yang berada di Melaka boleh dapatkan stok sambal hijau ini di Restoran Cempaka Ria, dekat je dengan Tesco dan berhadapan stesen bas Melaka Sentral. Boleh tempah awal dengan wasap Abg Muz 0196800415. Mereka yang berada di sekitar Shah Alam, Klang, Subang dan Kota Damansara boleh sms/wasap saya Hana 0133510426.

Harga memang murah. Hanya rm10.00 sebotol. Buatan bumiputera, halal, sangat enak, pedas dan menyelerakan. Jom rasai kepedasan membara bersama Sambal Hijau Sedap !!!

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...