Iklan

Rabu, 19 Februari 2014

MRS Menambat Hati Anak-Anak

Assalamualaikum rakan-rakan di alam maya. 

Satu-satunya kecintaan saya ialah menulis tetapi saya bukanlah penulis tegar, penulis yang ada nama mahupun bekerjaya sebagai penulis. Saya menulis untuk suka-suka, untuk berkongsi sebagai seorang ibu, sebagai seorang suri, sebagai seorang isteri dan sebagai seorang anak. Oleh yang demikian konsistensi saya dalam menulis selalu tergugat dengan pelbagai komitmen. Namun bila saya lapang saya akan menjenguk blog kesayangan dan mula meraikan hobi ini.

Wah! Mukaddimahnya pun dah panjang. Sebenarnya saya nak berkongsi tentang pengalaman saya berdepan dengan anak-anak sejak saya berkecimpung dalam bisnes secara online berkongsi kebaikan produk Miracle Refreshing Spray. Kependekannya MRS. 

MRS ni memang produk yang bagus dan banyak kebaikannya seperti saya pernah ceritakan sebelum ini di SINI dan SINI juga. Namun anak-anak saya terutama yang tinggal di rumah (kerana 2 orang lagi di asrama) amat alergik dengan nama dan bau MRS. Yalah asyik mendengar mamanya menyebut MRS di telefon, berkongsi testimoni MRS setiap hari dengan abahnya, mengemaskini status page berkaitan MRS dan wassup MRS sahaja. Sehingga ada yang mengatakan mama ni asyik Miracle aje! Lalu aku tersenyum sajalah. Mama nak kata apa sebab ini bisnes baru mama. Nak jatuh cinta mestilah sebut dan guna selalukan!

Cabaran paling getir ialah untuk membuat testimoni terhadap anak-anak. Setiap malam sebelum tidur apabila disapukan MRS, ada yang tutup hidung dan memalingkan muka. Bau MRSkan wangi tetapi anak-anakku memang begitu. Bila si abang protes, adik mulalah ikut. Dah tentu yang pasti menang ialah ibunya. Alhamdulillah kesabaranku berbaloi apabila si abang yang mempunyai panau di pipi makin sembuh dan bukan main gembira dia melihat wajahnya di cermin. Tetapi disebabkan penolakannya sebelum ini dengan MRS, maka tidak dapat diambil gambar sebelum dan selepas untuk perkongsian.

Kebetulan pada minggu lepas, Ziyad sakit gusi kerana geraham mulai nak tumbuh selama 2 hari. Aku hanya memberikannya pain killer. Habis ikhtiar aku memujuknya untuk disapukan MRS beberapa hari. Makan tak lalu, moodpun tak ada. Mulanya dia mengelak dan tidak mahu apabila aku ingin meletakkan MRS. Tetapi apabila dipujuk-pujuk dan ditunjukkan testimoni pelanggan yang menggunakan MRS untuk sakit gigi barulah boleh diterima. Alhamdulillah syukur, pagi esoknya dah sembuh dan minta dibekalkan sebotol MRS 10ml kerana takut sakit gigi lagi di sekolah. 

Adiknya Imran apabila abangnya dah positif dengan MRS, diapun minta disapukan MRS juga. Imran ini mempunyai tabiat tidur yang berbeza dengan adik-beradik yang lain. Sewaktu hendak tidur, dia mahu badannya digaru sehingga terlena. Seringkali belakangnya merah-merah akibat digaru. Apabila digosok atau digaru perlahan, dia tak mahu lena. Kadang-kadang dah setengah jampun tak tidur-tidur. Kadang-kadang ibunya yang tertidur dulu dan dikejutkannya apabila tangan kita tak bergerak. Yang tak laratnya, lama benar matanya nak lelap padahal tangan ibunya dah lenguh sangat-sangat. Satu malam, akupun sapukan MRS ke badannya, sapu juga di leher, bahu, perut, dada dan tapak kakinya, tak sampai 10 minit tengok dah terlena. Rupa-rupanya gabungan kelapa dara, minyak aromatheraphy dan minyak mint ini memberikan rasa keselesaan dan nyaman. Bukan sahaja kanak-kanak, mak dan bapa kanak-kanakpun memang mudah tertidur jika disapukan sebelum tidur. Mereka yang mengalami insomnia iaitu penyakit susah tidurpun boleh guna. Syukur, selesai satu masalah berkaitan tidur.

Mujurlah anak perempuanku Madiha tidak banyak karenah malah amat supportive menceritakan pengalamannya dengan MRS di sekolah dan dengan kawan-kawannya. Memang anak-anak aku bekalkan sebotol MRS 10 ml. Bukannya besar, kecil, comel dan mudah dibawa oleh kanak-kanak. Adakala mereka pening kepala, sakit perut dan mengantuk di sekolah. Jadi MRS ni sesuai untuk disapu di tempat-tempat yang berkaitan.

Sejak satu demi satu testimoni dan pengalaman bersama MRS, anak-anakku mulai suka dengan MRS. Setiap kali hendak tidur, mestilah si abang akan suruh mamanya urut badan dan kakinya dengan MRS. Adik-adikpun dah suka. Mama dah tak jadi tukang garu tapi jadi tukang urut pula. Tak apalah Labu asalkan anak-anak sihat.

Bagi anda yang dah cuba, mungkin boleh kongsikan pengalaman menggunakan MRS dengan teman-teman. Produk yang baik dan dapat membantu menambah nilai hidup seseorang apa salahnya dikongsi dan disebarkan. Bagi anda yang ingin mencuba boleh wassup saya Azhana 0133510426. Kalau anda berminat untuk menjadi dropshipper dan agen MRS juga sangat dialu-alukan. Jika hendak mengetahui dengan lebih lanjut boleh like and surf page saya Miracle Refreshing Hana.

Moralnya jika anda ingin anak-anak menyukai sesuatu perkara, lakukan secara berterusan, lalui dengan penuh kesabaran dan sentiasa tunjukkan contoh dan ceritakan pengajaran di sebalik sesuatu. Insyaallah anak-anak akhirnya akan mengetahui mana perkara yang baik dan buruk buatnya. Sampai jumpa lagi suri, jaga diri, hiasi peribadi, sentiasa segarkan dan ceriakan diri serta penampilan anda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...